Od czterech sezonów dyrektor artystyczny Heidelberg Symphony Orchestra, z którą nagrał prawie wszystkie symfonie Josepha Haydna. Z pasją, którą dzieli z tym zespołem, specjalizuje się także w interpretacjach dzieł Brahmsa i Schuberta.
Po jego wielkich sukcesach w Hessisches Staatstheater Wiesbaden w zeszłym sezonie – gdzie swoje umiejętności zaprezentował m.in. w
Wesołej wdówce Lehara,
Z domu umarłych i
Sprawie Makropoulos Janáčka, a także w
Kawalerze z Różą Straussa – w 2024 roku zaprezentował tam
Wolnego strzelca Webera. Dyrygował tam także podczas koncertu inauguracji sezonu, gdzie poprowadził program z dziełami Bacha, Zimmermanna oraz IX Symfonią Brucknera.
W 2024 roku zadebiutował w Philharmonie Chemnitz, NDR Radiophilharmonie Hannover, a także z Württembergische Philharmonie Reutlingen, Philharmonie Südwestfalen i Thailand Philharmonic Orchestra.
Johannes Klumpp jest głównym dyrygentem i dyrektorem artystycznym Folkwang Chamber Orchestra Essen od 2013 roku. Wraz z tym zespołem dokonał nagrań szeregu symfonii i koncertów Wolfganga Amadeusza Mozarta. Jego napięty harmonogram koncertów obejmuje również występy z renomowanymi orkiestrami, w tym MDR Symphony Orchestra, Stuttgart State Orchestra, Dresden Philharmonic Orchestra, Russian Philharmonic Orchestra, Gulbenkian Orchestra Lisbon, Staatskapelle Weimar, Düsseldorf Symphony Orchestra i Stuttgart Chamber Orchestra.
Johannes Klumpp jest także cenionym dyrygentem operowym, szczególnie dobrze czuje się w twórczości Mozarta; jego
Wesele Figara w Tiroler Landestheater Innsbruck, między innymi, spotkało się z wielkim uznaniem krytyki i melomanów. Klumpp dyrygował także
Czarodziejskim fletem i
Cosi fan tutte Mozarta, a także
Aidą Verdiego,
Manon Lescaut Pucciniego i
Glorianą Brittena. Był głównym dyrygentem Musiktheater im Revier Gelsenkirchen i gościnnym dyrygentem w różnych teatrach operowych.
Urodzony w Stuttgarcie, studiował grę na altówce i uczył się swojego rzemiosła u Nicolása Pasqueta i Guntera Kahlerta w Weimarze. Wcześnie zwrócił na siebie uwagę sukcesami konkursowymi w Besançon, na Niemieckim Konkursie Uniwersyteckim „in memoriam Herbert von Karajan” i na Niemieckiej Nagrodzie Dyrygenckiej. Jego wykształcenie artystyczne uzupełniły kursy mistrzowskie prowadzone przez tak uznanych dyrygentów jak Reinhard Goebel, Kurt Masur, Giennadij Rożdiestwieński i Michaił Jurowski.